1 Şubat 2010 Pazartesi

MİM&MİM

Sevgili Yaşamın Kıyısında Nur hn.beni çok anlamlı bir mim için seçmiş teşekkür ederim...Mim kuralları şöyleymiş;
Mimi gönderen bloga link veriyorsunuz.
Üç kişiyi mimliyorsunuz ve mimlediğiniz kişinin bloguna not bırakıyorsunuz.("Ortaya bıraktım, isteyen alsın." demiyorsunuz.)Ayrıca olabildiğince bu konuda mimlenmemiş blogları seçmek için özen gösteriyoruz.
*Mimlediğiniz blogların da linkini veriyorsunuz.
Yapacağımız, aşağıdaki sorulara düşüncelerimizi yazmak.
1) Dokunulmazlıkların kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?
2)Seçim barajı kaldırılsın mı? Neden?
3)Adayların belirlenmesinde nasıl bir yöntem uygulansın?
4)Yargı bağımsızlığı sizin için ne anlam taşıyor?
5)Beşinci soruyu siz belirlemek durumunda olsaydınız neyi öğrenmek isterdiniz?

1-Dokunulmazlıkların kaldırılması hakkında:Günümüzde milletvekillerinin çoğu işledikleri çeşitli suçlardan yargılanamadıkları için büyük çoğunluk milletvekili dokunulmazlıklarının kaldırılmasını istiyor.Ben ise milletvekillerinini meclis kürsüsünde açıkladıkları siyasi görüşleri dışında suç niteliğindeki eylemleri için yargılanmalarının Anayasa Mahkemesi ya da Yargıtay tarafından verilecek bir izin ile olması gerektiğini düşünüyorum.Zira bu şekilde bir izin aşaması olmadığı takdirde hükümetin muhalefeti sindirmek için çeşitli isnatlarda bulunabileceği ihtimali çok yüksektir.
2-Demokrasi geçmişi çok da eski olmayan ve bulunduğu coğrafya itibariyle siyasi hayatı çalkantılarla dolu olan ülkemizde seçim barajının kaldırılması istikrarsız bir yönetim doğuracağı için karşıyım.
3- Adayların belirlenmesinde mutlaka ön seçim usulü olmalı,parti liderlerinin milletvekili aday listelerini belirlemede tek karar verici güç olmaları engellenmelidir.Bu yapıldığı taktirde partilerde gerçek fikir özgürlüğüne dayalı demokratik ortam oluşabilir.
4-Yargı bağımsızlığı demokratik bir toplum için vazgeçilmez bir unsurdur.Adalet devletin temelidir.Yargı bağımsızlığı içi yargıç teminatı olmalıdır.Yargıçların maaşları ülkedeki en yüksek maaş seviyesinde olmalı , yargıçlar vicdanları ile cüzdanları arasında kalmamalıdır.Yargıçların atama ve terfi işlemlerine bakan Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulundaki Adalet Bakanının ve Müsteşarının üyeliği sonlandırılmalıdır.
5-Medya bağımsızlığı sizin için ne anlam taşıyor ve sizce var mı? diye sormak istiyorum ben de...
Ve bu anlamlı mimi sevgili, İçimden Geldiği Gibi'ye, Aydan Atlayan Kedi'ye ve Toprak Büyürken'e paslıyorum... Kolay gelsin.

PS:''Dokunulmazlık Mim'i''ni başlatan sevgili Aysema hocam'a teşekkür ediyor,ayrıntılı bilgi almak ve bu konu ile ilgili ona ulaşmak isteyenler için aşağıdaki linki veriyorum...
http://ruyalargercekoldu.blogspot.com/2010/01/aysemadan-blog-dostlarina-sobee.html

************
Sevgili Kitap Kurdu mun mimin de sıra...Konu;Hakkımdaki 7 ilginç şey?
Ben ilginç miyim? diye düşünürken buna benzer bir mimi uzun zaman önce cevapladığımı hatırladım.İşte o yazdıklarımdan da alıntılıyarak ilginç hallerim?
1-Ana kara ile bağlantısı olmayan yerlerde yani adalar da huzursuz olurum.İncecik bir yol ya da köprü ile bağlansa bile yeter bana.(bknz:Cunda)
2-Araba da kitap vs.okuyamam.Midem bulanır.
3-Küçük yaşta izlediğim gremlinler sayesinde bu yaşta bile hala yataktan elimi kolumu sarkıtıp yatamam.
4-Çoğu zaman rüyalarıma kaldığı yerden devam edebilirim?
5-Yanımda yürüyen kişi ile mutlaka ayak uyumu ararım.Sağ sol aynı anda adım atılacak,yani ikimizde uygun adım yürüyeceğiz mümkünse.Hızlı veya yavaş olması farketmez yeter ki uyumlu olsun.Olmazsa garip bir şekilde çok rahatsız olurum.Eşimle gezerken eğer uygun adımı bozarsak,hemen çaktırmadan küçük bir hareketle ayak değişimini yaparım.Tabii bu değişimi yaparken hızlı hareket ettiğim için hafifçe zıplarım.Bu yüzden karşıdan bakan biri için 30-40 adımda bir zıplayıp yürümeye devam eden bir insan tipi oluştururum:)
6-Satın aldığım kitaplara,o günün tarihini atarım, kitap evinin ve şehrin adını da mutlaka yazarım( 12.01.1998-D&R Ankara) gibi...Eğer yazmayı unutmuşsam eski fişleri vs.kayıtları inceler mümkünse doğrusunu, kesin tarihi bilemiyorsam da tahmini bir satın alma tarihini not düşerim.
7-Önemli şeyleri unutmamak ve yaptığımı hatırlamak için yüksek sesle emir tekrarı yaparım...öR:Ütünün fişini çektim?
Bu mimi paslamıyorum bu defa, arzu eden buyursun:)

6 yorum:

Adsız dedi ki...

kitaplara tarih ve yer not etme huyu bendede var :)

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım teşekkürler....

funda dedi ki...

biz şifrelendik. mail adresinizi yazarsanız davet gönderebilirim.
mercanbostancioglu@gmail.com

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Sorular zormuş be Banucum:)hehehe bakalım nasıl cevaplayacağım?
sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Zuzuların Annesi,

Dokunulmazlık mimi yazanların linkini "Aysema'dan Sobee" yazımın yorum sayfasına ekliyorum, arkadaşların isteği üzerine... Herkesin görüp okuması için. İstersen sen de not düş. Daha kolay ulaşılır böylece...

Sevgilerimle...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sevgili Banu,
Geç oldu biliyorum ama çok teşekkür ederim. Bazen saklanan zamanı bulmak zor olduğundan yetersiz kalıyorum işte.
Bir daha İstanbul'a gelirken haber verirsen karşılarız da;
Sevgiler...