28 Temmuz 2009 Salı

DOĞRU POZ VERME SANATI

Fotoğraf,ayrı bir tutku benim için.Börtü,böcek,kuş,çiçek,çekmeyi de sevsem,
sanırım en çok kendim ve sevdiklerim için kullanılıyorum fotoğraf makinasını...

Fotoğraf çekmek;Anı ölümsüzleştirmek,zamanın elinden ölümü çalmak.

Yıllar,yıllar sonra baktığımız da,ya da bu hayatı terki diyar ettiğimiz de, çocuklarımıza,torunlarımıza bırakılacak cansız ama 'güzel' fotoğraflar...

Hele şu 'güzel' kısmı için ne çektiğimi ben bilirim. Allaha çok şükür,fena da değilim ama:P insan zor beğenince böyle olabiliyor. Yok yüzüm soluk çıkmış,yok güzel gülümsememişim,yok nereye bakmışım vs.Garip garip haller?

Eskiden daha iyiydi...Kaç pozluk ise takardık filmi makinaya,çekerdik biterdi.
Filmdeki poz sayısı bitinceye kadar da,heyecan ile beklerdik.
Bitince fotoğrafları bastırır ve ancak orada görürdük,ne hallere girdiğimizi.
Değiştiremediğimiz için de,bir ağırlığımız bir kabullenmişliğimiz olurdu.
Yani;İyi veya kötü bir asaleti vardı duruşumuzun...

Şimdiki digitaller de olduğu gibi,çek-sil yapılmaz,komik durumlara da düşülmezdi;
Çeken: Çekiyoruuuum...Çektim!
Çekilen: Bakiiyyymmm?Aaa çok kötü çıkmışım yaa:( Hadi yeniden,yeniden nooooluuur???

Neyse;Bu kadar kelam edip anlatmak istediğim şu aslın da;

Hangi insan evladı istemez ki? Güzel görünmeyi,güzel hatırlanmayı?
Ya da tamam itiraf ediyorum; Hangi KADIN istemez ki? Fotoğraflar da güzel çıkmayı? (KADIN diyorum zira ben erkekler de, böyle bir takıntı görmedim)
İşte bu sebebten ötürü;Sevgili Tnzl'ciğimin gönderdiği;Gözde Atakoğlunun yazısından oluşan maili,sizlerle de paylaşıyorum.
Malum şimdi yaz,düğün dernekler var,tatil de çekilecek fotoğraflar var...
Buyurun efendim güle güle kullanın,doğru poz vermeyi bilin,artist gibi pozlar verin...
Madem derdimiz güzellik...Bu da benden size bir güzellik olsun:)))


Fotoğraflarda çirkin çıkıyorum” “Hiç fotojenik değilim,” şeklinde yakarmalara lütfen bir son verin artık. Ben bunu kabul etmiyorum.Eli yüzü düzgün her insanoğlu fotoğraflarda güzel çıkabilir, mühim olan işin tekniğini bilmek. Bir kere geçin aynanın karşısına ve yüzünüzün gözünüzün hangi pozda daha iyi göründüğüne karar verin.

- Eğer daha zayıf görünmek istiyorsanız, kameraya direkt karşıdan bakmamalısınız, az biraz yan dönün yeter. Yan dönüp belki bir bacağınızı bir adım öne atarsınız, bu da ekstra işe yarar.

- Eğer bir türlü yan dönemeyecek bir pozisyondaysanız o halde gene bir adım önde pozuna bürünün, (tıpkı güzellik yarışmalarında ki gibi) bu hem daha estetik durmanızı sağlar, hem de fotoğrafa hareket gelir, kalçalarınızın gerçek ebadı görünmez.


- Eğer yüzünüzün olduğundan biraz daha uzun ve nce görünmesini istiyorsanız, tıpkı vücudunuza verdiğiniz hafif yan duruşu yüzünüze vermelisiniz. başınızı hafifçe yana dönün ve hafifçe öne eğin, yan bakışla kameraya bakın, işe yaradığını göreceksiniz. (Yüzünüze güneş ışını veya herhangi sabir bir ışık geldiğinde, bu minik hareket gözlerinizin içinin parlamasına neden oluyor, harika!)(Bkz:JLO)

Son olarak, eğer fotoğraflarda gıdınızın çıkması sinirinizi bozuyorsa, işte size sadece sizin bileceğiniz fotoğrafta görünmeyecek bir tüyo:Dilinizin ucunu damağınıza değdirin ve gülümseyin, bu hareket dil kaslarının alt çeneyi germesine, toparlamasına yardımcı olur, inanmayanlar denesin, görsün.

14 yorum:

Gizem. dedi ki...

herşeyin bir kolaylığı var :) şu bacak numarası sahiden işe yarar annem yıllardır o şekilde poz veriyor:))

durutarifler dedi ki...

Vayyyyy . Kullanacağım bu tüyoları
Öptümm

Unknown dedi ki...

harikasın :) valla dilimi değdirdim :)
bu arada annem hep der ki benim "ay anne çirkin çıkıyorum" demelerime...
"neysen o çıkıyorsun" :))

Banu dedi ki...

Banucum, harika tuyolar vermissin zira bendede bu takinti tavan yapiyor zaman zaman ve en sonunda fotograf cektirmeyi birakiyorum son zamanlarda dogru duzgun bir fotografim bile yok farkettimde...
Sevgiler..

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Harikasın da!!!
Tüyoların da çok güzel!!!
"fotojenik değilim" desemde,içten içe "işte busun, neysen o çıkıyor" derken buluyorum kendimi...

Handan dedi ki...

AH, ah, her fotoğrafta harika çıktığımız günlerde herşey ne kadar kolaydı.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

benim için yararlı bir bilgi oldu.fotolarda berbat çıkıyorum çünkü.

Adsız dedi ki...

banucum ipuçları için tşk canım hemen denicem bende :)

Meleğin Dünyası dedi ki...

Süper tüyolar walla.Hepsi hafızaya kaydedildi.Teşekkürler:)

laleninbahcesi dedi ki...

:))))) Banucum aynen valla , kameraya hafifi yan dönüyorum bir de azcık uzaktan çekin diyorum. Sevgilerimle

denizanasi dedi ki...

ben de neden bu kadar çirkin çıkıyordum resimlerde diyordum:)))

tnzl dedi ki...

:))) muckk

Mehtap dedi ki...

Bazı kişiler için ne kadar fotojenik denilir.Doğru poz verme işini bilmek bu olsa gerek.Benim kızımda fotojeniktir ama bu resimdeki hanımlar gibi poz vermesine bağladım şimdi ben.

Tabiat Ana dedi ki...

bizim Dodık (kızım) çok güzel poz verir :)
bende ondan öğreneceğim :))
sevgiler...