13 Şubat 2009 Cuma

DOST DOST DİYE?...(MİM)

Sevgili Mehtap'ın Mim' inde sıra' 30'lu yaşlardan sonra dostluk halleri?''
Vallahi konu derin, göreceli...Herkes için klasik sayılabilecek laflar etmiyeyim ben burada şimdi...
'İyi gün,kötü gün' veya 'Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim' de demiyeyim...
Ya da Aşık Veysel misali ''Dost dost diye diye nicesine sarıldım,benim sadık yarim kara topraktır''ı da söylemiyeyim,başlık yeter:)
Mim sahibi, 30 lu yaşlar demiş ama...Dostluk için arkadaşlık için yaş çok da önemli değil aslında...Nasıl ki insanın yaş hanesi 3o lu rakamlara geçince birden bire bir olgunluğa erişmiyorsa, fikirleri, dünyaya bakışı vs.si değişmiyorsa dostluk kavramına verdiği değer de aynı şekilde sürer diye düşünüyorum...Hani şu 7 sinde neyse 70 şinde de o dur meselesi...
Çevremize bakarsak eğer, herkesin bir çok dostu var?
Ve bu kadar çok olan dostlara karşın?Her birimiz yalnızlıktan ölüyoruz!?
Tabii ki dostlukların derecesi de önemli...Mesela benim gerçek dostlarım bir elin 5 parmağını geçmez...Ha bu durum iyi mi? Kötü mü? Bence çok iyi...
Çünkü ben biliyorum ki;
Gerçek dost; bizi tanıdığı halde sevendir... Ve de dostluk,verdiğini unutmak, aldığını ise daima hatırlamakla güçlenir....
Kısa bir not daha...Sevdiğim ve fikirlerini beğendiğim,Prf.Dr.M.Kerem Doksat'tan Dostluk Tarifi diye geçiyor internette alttaki yazı...Sanırım hep hatırda kalmalı...
Dostlar üçe ayrılır:
1) Hava gibi, ekmek gibi, su gibi olanlar: Nasıl ki hava, su ve ekmeği çok miktarda almak gerekmiyor, sâdece yeterli miktarda ama her gün almak gerekiyorsa, bu tür dostları da her gün görürsek onlardan beslenebiliriz.
2) Arada bir yanına gittiğimiz dostlar: İlâç gibidir. Canımız sıkıldığı zaman veya bir sorunu çözemediğimiz zaman onların yanına gideriz. Rahatlamış ve keyifli olarak döneriz.
3) Arada bir bize gelen dostlar: Hastalık gibidir. Onlar bizden derman bulmaya gelir. Biz onlar için ilâç oluruz. Onları iyileştirmeye çalışırken biz yoruluruz.
İnsanların çok veya az sayıda dostu olabilir. Ama kaç dostu olursa olsun, dostları bu üç türden birindendir. Hava, su, ekmek gibi dostlar, ilâç gibi dostlar ve hastalık gibi dostlar.."
***
Benden bu kadar...Umarım hepimiz ilk iki sırada kalmayı başarırız:)))
Şimdi bende sevgili,Tabiat Ana' ya ,Nuray'a, Elif...den' e ve Elçin 'e paslıyorum bu Mimi....
Haydi kolay gelsin:))

7 yorum:

SMİLENA dedi ki...

çok güzel tarif etmişsim dostluğu.çok beğendim.
sevgilerle

Gamzelianne dedi ki...

Ne güzel yazmışsın arkadaşım, ellerine sağlık...

AskinAy dedi ki...

negüzelde dile getirilmis sözler bunlar,sevgiler canim..

zuzuların annesi dedi ki...

Sağ olun dostlar:))))

ELİF dedi ki...

Dostlugu çok güzel tarıf etmişsin canım...
Dostluk yaşanılmaz hissedilir dıyecegım...
Mim pasın için en kısa zamanda yazmaya çalışacagım...

nuray dedi ki...

Süper Anlatmışsın canım , bende en kısa zamanda yazacağım ...

Tabiat Ana dedi ki...

teşekkürler sevgili banu böyle güzel bir konuda yazmak keyifli olacak :)
sevgilerimle..