22 Nisan 2010 Perşembe

ANKARA YOLCUSU KALMASIIIIIN:))

Çok uzun zamandır gitmek istiyordum...
Ayrı severim onu,yeri farklıdır ben de.
Yaşamışlığım da, yaşanmışlığım da çok çünkü onunla...
Hem nasıl da özledim seneler var görmeyeli?
Çok değişmiş midir acaba?
Hatırlar mı o da beni?
????

Günlerdir düşünüyoruz...23 Nisan? 3,5 gün tatil? Değerlendirmek lazım?
Amasra'ya mı gitsek?Abant'a veya Kaz dağlarına?Bozcaadaya ya da Assos'a?derken...
Karar verdik;Ankara'ya gidiyoruz:))

Yarın 23 Nisan'da, 23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramın da, Anıtkabir de Ata'mızın huzurunda olacağız ailecek:)
Çocuklar nasıl heyecanlı?Teşekkür edeceklermiş atalarına onlara bayram hediye etti diye?
Oğlum kravatta koydurdu bavula,takacak anıtkabir de salon erkeğim benim:)

Bugün öğleden sonra çıkacağız yola inşallah ve tıpkı geçen sene ki gibi,her zaman ki gibi, yol arkadaşım,can arkadaşım Melis'lerle birlikte...Oohh değmeyin keyfime:)))

Yarın ilk önce anıtkabir ziyareti yapacağız Atamıza,sonra biraz tunalı,biraz kale,biraz kuğulu belki?Artık Allah ne verdiyse?:)
Cmt.de Ahlatlıbel ve Beypazarı'na gidelim diyoruz?Kısmet hava şartları da önemli tabii...
Aslında hiç bir yere gidemesek Ankara'da şehirde gezsek bile benim için yeter!
Yazarken bile içim bir hoş?Şaşıyorum kendime?Hiç tahmin etmezdim bir şehri bu kadar özleyeceğimi?
Sanki eski bir sevgiliyi görecekmişim gibi?:) (Dont panic bey,dont panic! Ne senden öncesiiii,ne senden sonraaasıııı?Ben sen de tutukluu kaldııım diyorum başka bir şey demiyorum:P )

Babam da bizimle geliyor o da bu vesile ile eski mesai arkadaşlarını ziyaret edecek,e tabii ki bir de biz gezerken torun sevecek? Çok masumane planlarımız var Melis'cimle cmt gecesi için:P
Erken uyuyan kuzuları(ki maşallah en geç 21:30 da yataktadırlar ve umarım yine öyle olur?)babacığıma emanet edip, Ankara gecelerine akacağız biz de?Gecelere akmak da ne demekse?Saçma ama kullandım gitti...
İşin özü bir yerde de otursak,yiyip içip muhabbet etsek ooooh yeter de artar bile... Yaa işte durum böyle,böyle:))

Şimdiiiii gelelim ciddi mevzulara????
Ankara'yı seçmemizin özlemin dışında da bir nedeni var ne yazık ki?
Üzgünüm,üzgünüz çünkü...
Belki bilinçli,belki bilinçsiz ama gün geçtikçe silikleşiyor milli bayramlarımız?!

Geçen gün Altıparmak'tan geçiyorum (Bursa'nın bir cad.si) her yerde Kutlu doğum haftası için ilanlar, afişler,söyleşiler vs.
Neden yıllardır yoktu böyle bir uygulama da son bir iki yıldır hatırlanır oldu?
Peki neden hiç bir yerde 23 Nisan ile ilgili bir yazı yok? (Şüphe bülbüülüüümm şüpheee!?)
Bu arada yanlış anlaşılmasın lütfen..Kutlansın elbet, kutlanılmasın demiyorum ne haddime?
Bana göre islam kişinin kendi inaçları doğrultusunda yaşanır ve sadece Allah ile kul arasındadır...
Ve her önemli gün ve gece gibi (Kandil,ramazan,bayram vs)sevgili peygamberimizin doğumu da elbette kutlanmalıdır...Buradaki ilginç durum;23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile Kutlu Doğum'un aynı haftaya denk gelmesidir? Vs.vs.dir.Ayrıyeten;Üç noktadır...Soru işaretidir? Ünlemdir!(Şüphe bülbülüüüüm şüpheeeee!?)

Neyse? Biz yine gelelim bayrama;
23 Nisan mı? Ulusal Egemenlik mi? Özgürlük mü? Hürriyet mi? Cumhuriyet mi?
O da ne?!!
Ne oldu benim çocukluğumun bayramları?O coşkusu?Heyecanı?
Pencerelere bayrak asmaya bile üşenen tepkisiz bir toplum olmuşken artık biz..
Normal geliyor...Daha da acısı normali buymuş gibi geliyor insanlara!
23 Nisan'da '23 adet Nissan veriyoruz' deseler daha mı çok ilgi çeker,geri kazanılır mı o ruh acaba ?
İçim acıyor,içimiz acıyor olanları izledikçe:(

O yüzden ümit etmek istiyoruz! Güven tazelemek belki de?
Çocuklarımız sözle anlattığımızı gözle de görsün istiyoruz...
O yüzden,bu yüzden,şu yüzden...
Şuralarda dile getirmediğim,getiremediğim nice,nice sebepten dolayı!!!???
Biz Ata'mıza gidiyoruz!
Atatürkçülüğün dinsizlik demek olmadığına kanıt olsun diye;
3 Kulhuvallah,bir elham okuyacağız ruhuna ve diyeceğiz ki;
Sen rahat uyu atam....Cumhuriyet'te,Vatan'da Emanetin de güven de?
a: Sanırız
b: Yani
c: Galiba
d:Allahtan ümit kesilmez
e:Amiiiiin

Şaka bir yana,her şeye rağmen ümitliyim...İnanıyorum...
Ve güveniyorum hem kendi neslime,hem de gelecek nesillere ...Çocuklarıma,çocuklarımıza...
Aynı düşünce de olduğunu bildiğim annelerin ve aynı minhalde yürüdüğüm insanların varlığını bilmek avutuyor çünkü beni...O yüzden de çoşkuyla,sevinçle,son ses bağırıp,sesimizi çıkarıp,sahip çıkıp,kutlayacağız biz bayramımızı...
TÜM ÇOCUKLARIN ve ULUSUMUZUN
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI KUTLU OLSUN....
İnşallah hayırlısı ile dönüşte Ankara ve Anıtkabir maceralarımızla buluşmak üzere blogcum:)
Son çağrıııı...
Ankara yolcusu kalmasııınnn:)))

14 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

İyi yolculuklar Banucum. Ne kadar gri olsa da, ne kadar çirkinleştirilse de, ne kadar eski tadını yitirse de orası hep benim şehrimdir. Şu aralar oğlum nedeniyle de çok sık Ankara'da oluyorum, keşke yolculuğunuz orda olduğum zamana denk gelseydi, bir bölümünde "ce" derdim size. Kale'ye gidecekseniz bitmeden Koç Müzesi'de "Minyatür Odalar Sergisi"ni de kaçırmayın derim. Ve Gençlik Parkı restore edildi, oraya da bir uğrayın fırsat bulursanız. Benden de bol selam Ankara'ya, sevgiler...

NiLaY dedi ki...

iyi yolculuklar canım, süper bir gezi planı olmuş :) iyi eğlenceler..

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

iyi yolculuklar banucum..bir ankaralı olarak artık bende pek sevmiyorum o şehri...ama tek özlediğim ankara simidi :)

benim için ye lütfen :)

ŞuŞu dedi ki...

iyi yolculuklar banu. Bende bugün akşam Bursaya gitmek için yola çıkacağım:)

öykü dedi ki...

ATAM a
saygı ve yurekten sevgılerımı de goturur musun lutfen?

nehircce dedi ki...

Canım güle güle gidin ve gelin..Söylediklerine sonuna kadar katılıyorum.Ama umutluyum bende şimdiden oğlumu bu bilinçle yetiştirmeye çalışıyorum.Yarın onunda töreni var kreşte, şiirler ezberledi bizde çok heyecanlıyız :) öpüyorum ..

babycakes dedi ki...

Banucum öyle bir hevesli yazmışsın ki resmen kedimi tunalı da gezerken, kızılayı turlarken vitrinlere bakarken, olmadı atakule de çay içerken hayal ettim. Zaten bugün bir hayalperestlik var üstümde:)) hava açtı ya:)) biz de yarın eskişehirdeyiz inşallah belki yollarda karşılaşır kornalaşırız:))) öpüldün tatlım.. atam'dan bizim için de özür dile malum ülkemizi özür dilenicek hale getirdik:((

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

aslında kaç ay öncesinden planımız 23 nisan'da Ankara'da Anıtkabir'de olmaktı. ama teyze kızı ertesi güne düğün yapınca kala kaldık :( şimdi nasıl içim gitti
çok özendim size, bende kızımla orada olmak isterdim :)

Elçin dedi ki...

İyi yolculuklar canım:)

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

Demek Ankara'ya geldiniz...
Keşke görüşme imkanımız olsaydı Banucum.
İyi gezmeler diliyorum...
Bu arada Ulusal bayramımız hepimize kutlu olsun.

özlem dedi ki...

Banu'cum iyi yolculuklar, keyfini çıkar Ankara'nın ve mutlaka git Anıtkabir'e.
Biz ve çocuklarımız emenetçisiyiz cumhuriyetin, her şey çok güzel olacak bir gün, çocuklarımıza çok güveniyorum ben.
Sevgilerimle...

Handan dedi ki...

Ne güzel düşünmüşsünüz Banucum :)

Bayramımız kutlu olsun.

aysema dedi ki...

Sevgili Banu,
İnşallah çocukları Ulus'taki eski Meclise, Kurtuluş Müzesine de götürmüşsünüzdür. Anılarınızı sabırsızlıkla bekliyorum.
Söylediklerinin hepsine katılıyorum, yalnız anketine bir seçeneği eksik bırakmışsın. "Kesinlikle" olmalıydı seçeneklerden biri. Çünkü içten ve dıştan bin türlü saldırıya karşın dimdik ayakta, Atatürk gençliği, Atatürk çocukları ne Ata'sından ne de onun eserinden vazgeçmeyeceklerdir.

Suçlular korkudan kendilerini kurtarmanın yollarını arama telaşındalar bu sıralar. Ama hesap vermekten kaçamayacaklar.

Yavruları öpüyorum çok çok... Sevgilerimle.

Mehtap dedi ki...

İsabetli karar olmuş.iyi ki gelmişsiniz canım.Ankara'nın havası milli bayramlarımızda ve günlerimizde yine de bir başkadır.Çocuklara anlatmakla kalmamak, kendi gözleriyle de bu duyguları yaşatmak çok önemli bence.