9 Mart 2010 Salı

ARİF'E TARİF GEREKİR Mİ? :)

Hafta sonu Duru'cuğumun doğum günü için yaptığım küçük tatlı süprizler...
Ayıptır söylemesi hepsi de çok güzel olmuş.(Ben demiyorum yiyenler öyle diyor:)

1-Kuzu Kurabiye (Zencefilli,tarçınlı);
Bu dünyada ki tek kuzu benimkiler değil elbet:)
.
Malzeme; 1 yumurta, 150 gr tereyağı veya margarin ,1 su bardağı un ,1 çay bardağı mısır nişastası ,1 su bardağı pudra şekeri ,1 çay kaşığı karbonat ,1 çay kaşığı tarçın ,1 çay kaşığı toz zencefil.... Yapılışı:Tüm malzemeyi yoğurup,kulak memesi kıvamı için az az buğday nişastası ekleyip yoğuruyoruz...2 cm.kalınlğında açıp,şekil çıkartıyoruz...Şeker hamurunu olabildiğince ince açıp ondan da şekil çıkartıyoruz...Ben üzerini süslemek için bu sefer royal ıcıngi kendim hazırlamadım onun yerine Dr.otker'ın hazır royal ıcıng'ını kullandım,çok pratik...Bilginize...
.
2-Mantar Kurabiye;

Malzemeler; 1 paket margarin ,2 adet yumurta, 1 paket kabartma tozu ,1 su bardağı şeker,400 gr. mısır nişastası (2 paket), Yeteri kadar un ,2 yemek kaşığı kakao
Yapılışı; Yağ, yumurta, şeker iyice karıştırılır, içine kabartma tozu, un ve nişasta ilave edilerek hamur elde edilir. Hamur ceviz büyüklüğünde veya daha küçük yuvarlanabilir. Yuvarlandıktan sonra ağzı kakaoya bastırılmış şişe ile hamur üstüne bastırılarak mantar şekli verilerek tepsiye dizilir. Normal sıcaklıktaki fırına(170 derece) atılıp beyaz kalacak şekilde pişirilir.
Püf noktası: Yağ yumurta ve şekeri mikser ile krema gibi olana kadar karıştırmalısınız. Böylelikle kurabiyenin yüzeyi pürüzsüz olur ve ve kurabiyeniz ağız da dağılır.Sonuç:(Nammmmm,nammmm,nammmmm:)
.
Ve sıra geldi sevgili Elçin'ciğimin tarifine:)

3-Çiçekli Saksı Pasta;
Malzemesi,tarifi ve fotoğraflı şekilde bir güzel anlatılışı BURADA...Aynısını yaptım ben de...Sadece daha rahat taşımak için porselen kaseler yerine, kağıt kahve bardaklarını tercih ettim ama gayet hoş durdular...
Birde eğer yaparsanız,pipetler görünmesin,toprağını biraz daha bol koyun siz?(tövbe,tövbe? toprağı bol olsun gibi oldu sanki?:P)

Yani sözün özü;Sofra da duruşu güzel,iç açıcı ve çok lezzetli...Tek problem bu saksıların içindekinin yenilebilen bir şey olduğuna insanları inandırmak:))
Yemiş kadar oldunuz biliyorum:) Hadi afiyet olsun:)

Ps:Fotoda ki kurabiye adamlar da hediyesi:)

9 yorum:

Defnenin Annesi dedi ki...

gerekmez tabi ki. Ellerine saglik, su mantar kurabiyeleri bende denemek istiyorum. Görüntü harika...

Saklilarda cicek cok hos bi fikir ben bir kac kere denemistim. Saklilar icin ben toprak saksi kullanmistim bide yenebilir cicekler. Yazin yaptigim icin saksinin en altina dondurma koymustum üzerine "toprak" ve cicek.

babycakes dedi ki...

banucum bakıyorum da gelinine döktürmüşsün... Allah herkese senin gibi kaynana versin işşşallahhh:))

zuzuların annesi dedi ki...

*Defnenin sevgili annesi,deneyiniz efendim tavsiyedir:)
Yenebilir çiçek fikri harika!Benim bildiğim hercai menekşenin bir çeşidi var yenilebilen,başka hangileri var öğrenmek isterdim... Dondurmayı Elçin'de söyledi ama erimesin diye çabuk tüketmek gerekeceği için bu seferlik böyle yaptım,yaza inşallah:)

*Belgin'cim bir gün bize gelin ya da havalar düzelsin bir yerlere pikniğe gidelim sana da yaparım canım benim:)Duana da amin madem:P

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

Banucum harika olmuş ellerine sağlık...Eminim benim saksılardan güzel olmuştur :)

Adsız dedi ki...

ne hoş tarifler.. hele o çiçekli saksı pastanın yapımı çok çok kolaymış. denemezsem olur mu?... olmaaazzz :) ellerine sağlık :)

icimdeki yolculuk dedi ki...

hepside ne güzel olmuş..saksılısı favorim tuttum ben bunu:))

Handan dedi ki...

Ellerine sağlık, hepsi çok lezzetli gözüküyorlar :)

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

Duru sağlıklı nice mutlu yaşlar görsün inşallah ailesi ve tüm sevdiklerinle.Doğum günü kutlu olsun.Ellerine sağlık seninde Banucum ne güzel şeyler yapmışsın.
Saksı şeklinde bardaklar bulamadığımdan yapamadım şu tatlıyı bir türlü bende bardakta deniyeyeim bari.Fikrine sağlık

GeCe dedi ki...

saksı pastaları hiç görmemiştim çok sevimli ellerine sağlık