22 Ekim 2009 Perşembe

GELİN ATA BİNMİŞ.....

Gelin ata binmiş ya nasip demiş???
Atasözlerimizden bir üzerinde düşünülesi,tartışılası cümle daha!
Açalım; şıkları sıralayalım, şık olsun.

a-Gelin evlenmek üzere atın üzerinde nasip'ine(kocasına)doğru yol almaktadır...Amma velakin-halen-'ya nasip' diyerek diğer taliplerine daha imzayı atmadım ışığı yakmaktadır...

b-Gelin için bu hayattaki tek nasip'koca'dır...Çünkü gelin, gelinlikten nasibini almamış,nasiplenmek için kocasını beklemektedir...

c-Gelin'in günahı yoktur,evleneceği erkeğin ismi gerçekten 'nasip'tir...

d-Gelin,heyecandan kelimeleri karıştırmıştır. Aslında kısmeti için 'MÜnasip' demek istemiştir...

e-Hiçbiri yada hepsi.

Sonuçta;''Nasip,allahın kullarına uygun gördüğü,kısmet ise oldurduğudur.''Diyor ve bir yazıya(konuya)giriş nasıl mahfedilir örneğini daha blog alemine kazandırmış bulunuyorum...Ama hep aklıma takılırdı? Böylece o da sırasını savdı:)Elbetteki bu söz,bu şıklar düşünülerek söylenmemiş,yazılmamıştı. Zaten ben de yazarken de muzip muzip güldüm,evet bugün muzipliğim üzerimde:)Çok şükür ki günlerdir üzerime yapışan o hüznü ve sıkıntıyı bu seferde? kazasız,belasız,hasarsız atlattım ve çok derinlere gömdüm(umarım?)
Tamam şimdi esas konulara gelelim...Neden bu atasözü aklıma takıldı onu söyleyeyim.

Gelin ata binmiş ya nasip demiş 1:Cuma günü sinema keyfi yapamadık,zira seans saatleri internette başka,sinema da başkaydı:(Baktık zaman bize uygun değil,ufak bir program değişikliği ile;
Ver elini Nalbantoğlu/Cafe Sıesta...
Ver tabağını,dumanı üstünde sıcacık bir mantar çorba...
Uzat elini pencereden şıpır şıpır yağmur yağmakta,
Sıcacık ortam,keyifli bir müzik ve mis kokular arasında...
Duyur sesini en keyifli muhabbetler,gülüşler dostlarla:)

Akşam saatleri yaklaşırken eve doğru yol aldık, eve geldim,zuzularım okuldan geldi,öpüşüp koklaşma faslı vs...Sonra gelen bir telefon,öte dünyaya göçen canlar:(
(Yağmur'un nedeni anlaşıldı?Gökten rahmet yağmış,rahmet kimi evlere farklı uğramıştı.)

Anında 4 yıl öncesine dönüş,kendi yaşadıklarım,empatinin alası:(
Zaptetmeye çalışsam da, titreyen bir el ayak,hızla çarpan,kalkan bir yürek:(
Elden bir şey gelmeyeceğini-gelemiyeceğini-söylenen teselli sözlerinin duyulsa da havada asılı kalacağını bilmek.Bir tek cümleyle, kalbine girmek,değmek ve o acıyı oradan söküp almayı istemek....

Eşim gelirken babamı aldı...Babam çocukların başında kaldı...Yolda giderken,ortak düşüncemiz onunda uzun yıllar bizim başımızda kalmasıydı...
Gittik,dinledik,söyledik,ağladık,paylaştık.
Ve acıyı 'acıyı yaşayanlara' bırakarak evimize döndük.

Dedim ya; babalar gitti bu sefer önden diye....O günden beri kendi babam takılıyor aklıma...Rabbim uzun ömürler versin,sağlıklı sıhhatli başımda,başımızda olsun diliyorum hep.
Ben ki;çok anneci bilirdim kendimi...(Annem bir yana dünya bir yana)
Annem gitti,yıllar geçti,elbette ki severdim babamı,severim.Babam o benim ötesi var mı?...
Ama işte? Kız evlat? Anne? Bilen bilir ben ne söyliyeyim? Daha bir farklı oluyor,-oluyordu,olmuştu-anne kız ilişkisi,ilişkimiz...
Şimdi ;babacı oldum...
Kaybettiğimin yerini onunla doldurdum...Rabbim,aratmasın:(
Neyse,bu kadar yeter,muzipliğe sarılma vakti gelsin,hüzün gömüldüğü yerden çıkmasın..

Gelin ata binmiş ya nasip demiş 2 : Baba demişken hayırlı bir haberim var blog.Geçen sene gitmelerine 3-4 gün kala hevesimiz kursağımızda kalmıştı,olmamıştı ama bu sefer gidiyorlar çok şükür:) Babam,kayınpederim ve kayınvalidem Haç yolcusu...Bu sefer kesin,kayıt işlemleri yapıldı,oteller ayarlandı...Kaç gündür diyanetten telefonlar,broşürler,onların sevinci,heyecanı...Koca bey'le içimizden geçen bize de kısmet olması...Benim ayrıca içimden geçen;orada edilen tüm duaların yerini bulması,annemin ruhunun duyması,hacılıklarının kabul olması vs.vs.vs....

Akşam konuşuyorduk eşimle;hacı uğurlamaya giderken mutlaka çocukları da götürelim,görsünler,bilsinler diye...Sonra da Eren'imin geçen bayram da annemim mezarı başında sorduğu şu soru geldi aklıma;

-Annecim biz şimdi -çiçeklerin altında uyuyan(öyle diyor hep kuzum)anneanneye su döküp,dua ediyoruz ya?
-Evet annecim...
-Peki dünyada herkes öldüğünde bize kim su döküp,dua okuyacak????????........:((((

İlk şaşkınlıktan ve yürek burkulmasından sonra şöyle bir cevap verdiğimi hatırlıyorum;
Dünyada herkes aynı anda ölmez annecim...Evet kimisi genç gider uzun ve tatlı uykuya ama yorulunca ve yaşlanınca daha çok giderler çiçeklerin altında uyumaya ama aslında herkesin- kendi bilmese de- bir sırası vardır...Vs.tarzında benzer kelimeler...

-Hııı peki o zaman...İyiymiş...

Demişti sadece...Kaç gün çıkmamıştı aklımdan sorusu,verdiğim cevabı düşünmüştüm doğru mu söyledim diye?Çünkü farkında olmadan bir çok done veriyorduk çocuklara ve onlarda bu bilmedikleri hayat puzzle'nı kendilerince tamamlıyorlardı....
Sonrasında oğlumu gözlemlemiştim bir süre;aradan kaç gün geçmişti ve muhtemelen ne sorduğu soruyu,ne de verdiğim cevabı hatırlamaktaydı...
Yada zamanı gelince çıkarıp kullanmak üzere o taptaze biliçaltının kıvrımların da derinlere saklamıştı...
Bu da benim için tam bir muammaydı...

Yaa işte böyle blog...
Gelin ata binmiş ya nasip demişten buralara kadar gelen bu uzun,karışık ve bir türlü sonunu istediğim gibi bağlayamadığım yazıyı okuyan olduysa eğer sabrına teşekkürler...
Yok okumadıysanız yine teşekkürler...
Ne yapalım kısmet bu işler?
Eeee ne demişler?
Gelin ata binmiş..............:)))))))))))))))))))))))))

9 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

İyikide yanlışlık olmuş sinemada, sanki daha eğlenceli geçmiş sonrası.Yağmur yağarken, pencereden izlemek, dostlara sohbet doyumsuzdur.
Banucum ortak bir yanımız var, daha doğrusu ortak bir acımız. Erken giden , çiçekler altında uyuyan annelerimiz.Ama rahat uyusunlar babalarımız emin ellerde.
Hac yolculuğunda da kolaylıklar diliyorum onlara. Sağlıkla gidip gelsinler.

Kaybettiğiniz yakınlarınız için sabır diliyorum. Nurlar içinde yatsınlar.

sevgilerimle

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

ya nsaip demişşşş. nasipmiş bu yazıyı sonuna kadar okumak bana.
Allah babacığına uzun sağlıklı ömürler versin.Demek hacca uğurluyoruz.Allah kabul etsin haclarını ve dualarını.Anneciğinin ruhu şad olsun.Mekanı cenet.

SMİLENA dedi ki...

canım allah hepimize nasip etsin oralara gitmeyi.çok sevindim hac haberine.
benimkilerde ölümle ilgili hep sorular sorarlar.efe geçenlerde ben yaşlanmak istemiyorum dedi.niye sorunca.o zaman insan ölüyor ya dedi.bak neler düşünüyorlar...

keyfinin yerine gelmesine sevindim.hep böyle ol.fondaki müzik muhteşem...

meltem dedi ki...

ah ne güzel yazıyosun ya!!!
allah sıralısını versin babanada uzun ömür versin, gidenler belli yaşta olunca acı hafiflemiyor belki ama en azından hayatın gerçeği bu dedirtebiliyor
o soruyu soran, bi şeyleri kendi kafalarında anlamaya çalışan o minicik kalpleri allah korusun
hacı yolcularınada allah sağ salim gidip gelmeyi nasip etsin canım..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Seni hiç okumaz mıyım Banu'cum?
Allah babacığına uzun ömürler versin.
Kocaman sevgilerimle...

Tabiat Ana dedi ki...

valla okurken o kadar çok şey geldi geçtiki aklımdan hangisinden başlasam bilemedim.
Aslında sanırım sinemaya gidememeniz sanki daha iyi olmuş yerine koyduğunuz program bana daha hoş geldi doğrusu.Kaybınıza çok üzüldüm mekanı cennet olsun.ve elbette allah başımızdan eksik etmesin büyüklerimizi.Birde oğlunun söyledikleri gerçekten inanılmaz bazen nasılda tıkanıyor insan karşılarında...
Baban kayınvaliden ve kayınpederinin yolları açık olsun su gibi gitsin gelsinler ne hoş kısmet olmuş onlara.
ve sanırım hayat böyle birşey galiba nasıl başlıyorsun güne neler bekliyorsun neler oluyor...
sevgiler

Tabiat Ana dedi ki...

valla okurken o kadar çok şey geldi geçtiki aklımdan hangisinden başlasam bilemedim.
Aslında sanırım sinemaya gidememeniz sanki daha iyi olmuş yerine koyduğunuz program bana daha hoş geldi doğrusu.Kaybınıza çok üzüldüm mekanı cennet olsun.ve elbette allah başımızdan eksik etmesin büyüklerimizi.Birde oğlunun söyledikleri gerçekten inanılmaz bazen nasılda tıkanıyor insan karşılarında...
Baban kayınvaliden ve kayınpederinin yolları açık olsun su gibi gitsin gelsinler ne hoş kısmet olmuş onlara.
ve sanırım hayat böyle birşey galiba nasıl başlıyorsun güne neler bekliyorsun neler oluyor...
sevgiler

zuzuların annesi dedi ki...

*Lale ablacım evet öyle oldu aslında,sohbette çok güzeldi:)
Annelerimize de rahmet dileyelim o zaman...Hac için tşk.ler.Sevgiler.

*Ceyda'cım:)amin canım amiiin...

*Semra'cım onların hepsi birer 'meraklı melek:)'Tşk. ederim güzel dileklerine,öptüm cnm.

*Meltem'cim çok sağol canım amim cümlemizinkine...

*Özlem hn.tşk.ederim:)Amin,sevgiler

*Tabiat'cım öyle oldu sanırım:)ve çocuklar?Neler geçiyor o minik akıllarından kimbilir?.
Güzel dileklerin için çok tşk.ler.

GeCe dedi ki...

okudum bende okudum ve duygulandım malesef hayat işte acısıyla tatlısıyla