25 Mart 2009 Çarşamba

ATATÜRK'ÜN NÜFÜS HÜVİYET CÜZDANI...

Seçim zamanı yaklaşıyor malum...Kimlik nosu eksik olan vatandaşlarda nüfus cüzdanlarına,T.C.kimlik numaralarını işletmek için uzun kuyruklarda bekliyor,genci, yaşlısı...Çoğu işimizde olduğu gibi, bunu da son dakikaya bırakanlar çoğunlukta...Bezgin yüzler ardı ardına sabırla sıranın kendisine gelmesini bekliyor...Ve ben bu haberi ve benzerlerini belki 10.kez izliyorum Tv.de...İç çekip milletimin vurdum duymazlığına,aymazlığına kızıyorum...İşte tam bu aralarda,tesadüfen görüyorum, Atatürkün Nüfüs Hüviyet Cüzdanını...İlginç geliyor paylaşmak ve Atamla ilgili her güzel şey gibi hatırımda kalsın istiyorum...Siyah süet kaplı, üst kapağında yapıştırılmış dikdörtgen madeni parçadan üstüne "TC Nüfus Hüviyet Cüzdanı" yazılıdır.Arka kapakta ay yıldız vardır. Nüfus Cüzdanı Atatürk'e Ankara Nüfus Müdürlüğü'nce verilmiştir.Atatürk ile ilgili bilgiler yeni harflerle yazılıdır. 993.815/b numaralıdır.İç sayfada Atatürk'ün papyon kravatlı fotoğrafı vardır.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Atamızla ilgili her konu, belge dikkatimi çekiyor.Bende yeni fikriye hanımı bitirdim.Meğerse hakkında bilmediğimiz ne çok şey varmış.Kitap tamamen o günün şartlarındaki belgelere dayalı yazılmış.Tv. olayını da zaten kapattım.En güzeli okumak.Bizim ülkemizde Tv.konusunda pek birşey düzeleceğe benzemiyor canım.sevgiler.

aysema dedi ki...

Bu günlerde ne kadar gereksinim duyuyoruz değil mi Atamıza? Paylaşım için teşekkürler...

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

İyi ki paylaştın! Çok teşekkürler Banu. Fotoğraf da Atamız'ın en güzel fotoğraflarından...O'nunla ilgili söylenecek çok şey var elbette ama şu an aklımdan ne kadar da asil olduğu geçiyor...

MAVİANNE dedi ki...

teşekkürler
ne kadar asil ve beyefendi

GeCe dedi ki...

ben bunu görmüştüm daha önce resim ne kadar etkileyici değil mi çok asil bir havası var atamızın

zuzuların annesi dedi ki...

*Mehtapcım evet çok keyifli ve tarih kokan kitaplardı onlar bende okumuştum...Sevgiler...

*Aysema hn.sanırım her zaman olduğu gibi, bundan sonra da tek dayanağımız onun düşünceleri ve ilkeleri...Sevgiler...

*Seblacım ve Mavi Anne..bir şey değil,ilginiz için ben teşekkür ederim...

Gece'cim aynen öyle canım,aynen öyle...

*