1 Nisan 2009 Çarşamba

SON ÖPÜCÜK...

Bu sabah nedensiz bir hüzünle uyandım...Çocuklarımı öptüm uyandırdım,gülümsedim onlarla birlikte...Sonra eşimle keyifli bir kahvaltı...Günlük gazeteler vs. Hava güzel,güneşli... Bahar gelmiş,var mı ki ötesi....
Bir gün önceden de söz vermişim bir arkadaşıma, bu gün ona gideceğim...E, eli boş gitmek olmaz...Girmişim can dostumla mutfağa,bir marifetli haller gelmiş birden...Kalp şekilli, çikolata parçalı, pastacıklar yapmışım...Öyle güzel olmuş ki, yemeden yanında yatmışım...
Arkadaşıma gitmişim,gülmüşüm,neşelenmişim...Yüzüm gülmüş, hatta içim de belki...Ama ben o derinlerdeki hüzünü çözememişim? Ayrılmışım dostlarımdan,en büyük sığınağıma,evime gelmişim....Yalnızlığın sesini dinlerken birden sebebini buluvermişim...
Sabah bir öpücükle uyandım ben uykumdan...Kızım sanmıştım baştan ama baktım huzurla uyuyor...Oysa?????

Sonra geldi arkası, rüyam da annemleydim...
Öyle gerçek gibiydi ki, neden gittin? bile diyemedim...
Gözyaşlarım, aktı gitti yolunu buldu yine...
Ah annem ben seni, yine, yine, yine, yine, yine, ne kadar çok özledim:((


Öyle zor ki...
İlk nefesimde, ben senin… Son nefesinde, sen benim kollarımda…
Şimdi ise güneşim, ayım, meleğim, yıldızımsın…
Bizden, benden ayrılmanın… İsteksiz ve zamansız gidişinin üzerinden 2 yıl geçti annem…
Ama daha dün gibi aklımda, ruhumdasın…
Dolabında asılı duran eşyalarında kokun duruyor hala… Sen kokuyor, mis kokuyor…
Dokunduğum fotoğraflarına gözyaşlarım damlayınca…
O damlaların arasında, birden sen oluveriyor her şey, canlanıyor resmin…
Zaman mekan karışıyor…
Öyle zor ki sevdiğini kaybetmek, anneyi kaybetmek… Öyle zor ki anne…
Öyle zor ki, sana bir daha, anneciğim diye sarılıp öpemeyeceğimi bilmek…
Öyle zor ki, ne kadar çabalasam, Allahın takdiri desem de…
Senin yaşının çok üstünde olan, ama hala yaşayıp kızına, oğluna, sahip çıkanları görmek…
Öyle zor ki…
4 yaşındaki bir çocuğun ‘Anneannemiz neden çiçeklerin altında yatıyor?
Üşümüyor mu? Onun evi yok mu’ sorularına cevap vermek…
4 senedir bende anneyim, anne…
Ve 4 senedir her akşam ‘Benim annem güzel annem beni al kollarına’ diye ninniler söylerken çocuklarıma…
Aslında ben hep sana sesleniyorum o bildik satırlarda…
Ben artık sana olan özlemimle sen olmak istiyorum…
Senin gibi konuşmak, senin gibi gülmek istiyorum…
Sanki sen olursam, sana daha yakın olurmuşum gibi…
Öyle zor ki, senden sonra, sensizliğe alışmaya çalışmak anne…
Benim sana hala, çok ihtiyacım var annem…
Ben hala, senin küçük kızınım çünkü…
Ne büyüktü senin sevgin…
Yetişirdin, duyardın, bilirdin beni, her halimi, mutluluğumu, derdimi…
Şimdi yine duy sesimi… Duy sesimi annem…
Beni sev… Çok sev… Ama oğlumu da… Kızımı da sev…
Sen annesin nasıl olsa…
Oralardan da yeter senin sevgin…
Hem bana, hem torunlarına…
Annem…Ufacık vücutlu, koca yürekli, güzel kadın…
Nur içinde yat şimdi… Sonsuzlukta… Cennet yaprakları arasında…

*En üstteki yazıyı şu an itibariyle yazdım...
Öyle zor ki başlıklı yazım bir kaç ay öncesine ait...
*Kimseyi hüzünlendirmek,üzmek veya ağlatmak değil niyetim...
Tamam, bir tek ben okumuyorum bu sayfaları herkese açık satırlarım bilirim...

Ben sadece içimdekileri dökmek,daha önce döktüklerimi tekrarlamak ve o sabah ki öpücüğün karşılığını bir şekilde sahibine geri vermek istedim...

(Fotoğraftaki annem...Lütfen izinsiz kullanmayın)

22 yorum:

Adsız dedi ki...

Banu ne güzel annen varmış öyle, yazınla beni ağlattın..

Bende buaralar anneme bir şey olursa ne yaparım düşüceleri sardı :((( zor zorrr.

Allah rahmet eylesin...

Mehtap dedi ki...

Banucuğum ağlattın bizi.Allah mekanını cennet eylesin inşaallah.Allah sabır versin canım.Allah sizlere uzun ömürler versin.Çocuklarınla,sevdiklerinle sağlıklı,hayırlı,uzun bir ömür diliyorum.

Eylm-Sdnz dedi ki...

allah rahmet eylesin..ne denir nasil denir bilemedim bogazim dugumlendi..yuregine saglik..annecigin cok mutludur senin gibi guzel yurekli evladi var..opuyorum..

Malla dedi ki...

Canım seni çok iyi anlıyorum ben, anneciğini kaybetmenin ne kadar zor olduğunu yaşayan bilir. Benim annem de şimdi bir melek ama koca kadın ben annemi çok özlüyor ve arıyorum.Onu bir daha göremiyecek olmanın gerçeği çok acı. Rüyadamıyım gerçekte miyim, annem in öldüğüne inanamıyorum.Garip bir duygu bu. Ama gerçek olan bir şey varki onlar bizim ve çocuklarımızın, ailemizin koruyucu melekleri,bunu hissediyorum ve de nitekim de öyle.Nur içinde yatsınlar.

Malla dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Elçin dedi ki...

Ah be güzelim, yüreğin yangısını ne dindirebilir ki. Çok zor gerçekten, Allah sabır versin..
Hayat çok acımasız malesef.
Rüyalar gerçek olsa keşke ah keşke...
Bir gün bana da çık gel beklerim canısı.

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

hani bazı anlar vardır ya kelimelerin yetersiz kaldığı...

işte öyle bir an...

allah ruhunu dinlendirsin o güzel melek gibi annenin

gururla seyrediyordur yetiştirdiği kızını ve torunlarını eminim

havvanur dedi ki...

güzel kadınmış banu hnmcm anneniz her anne güzeldir gerçide o yattıkça allah sz ve çocuklarınıza hayırlı uzun ömür versin hepimizin sonunda gidecegi yerr inş çocuklarımızda bizi böle sevgiyle hatırlarlarr sevgilerr

Adsız dedi ki...

aglamamak için bir söz verdim kendime ben annemi bekarken kaybettim ve her ne kadar abim ablam akrabalarım olsada sıgıntı gibiydim göçmen kuşları gibi ordan oraya sürüklendim her kapıda bir eşyam her kapıda bir ıstırabım vardı çok zor. kollayan gözeten sarıp sarmalayanım yoktu.yapayalnızdım halaaa alışmış degilim yokluguna :(( allah mekanlarını cennet etsin

Tabiat Ana dedi ki...

beni ağlattın ama...
Allah seni çocuklarına bağışlasın ve uzun sağlıklı ömürler versin.
sevgiler

laleninbahcesi dedi ki...

Ah Banu ortak yaralarımız var. Hep orada duruyor, zaman zaman kanıyor. İnsanın her yaşta anneye ihtiyacı var ve annelerin yaşı yoktur. Benim annem de erken gitti belki komşudurlar ha ne dersin.Mekanları cennet olsun. Nur içinde yatsınlar

nuray dedi ki...

Ne desem bilemiyorum canım , çok güzel anlatmışsın , Güzel annen nurlar içinde yatsın; ve Güzel Allahım sana uzun ömürlerki versin ki çocuklarınla uzun bir ömür senin olsun ...

zuzuların annesi dedi ki...

*Nalan teşekkür ederim,evet annem çok güzeldi.Seni ağlatmayı istemezdim,üzgünüm:(
Ama bende senin anneni merak ettim,hayırdır bir rahatsızlığı mı var?Neden sardın öyle kötü düşünceleri aklına?
Ve amin canım.

*Mehtapcım kimseyi ağlatmak değildi niyetim,hay allah:( Tüm dileklerine ve dualarına amin diyorum sağol canım...

*Sude naz'ın annesi,denilecek çok bir şey yok zaten...Yine de çok sağol,güzel sözlerin ve desteğin için...Bende seni öpüyorum...

*Sevgili Malla,üzüldüm annen için...Başına gelmeyen bilmiyor gerçekten ne kadar zor olduğunu?Yaşla,büyümekle,koca kadın olmakla ilgisi yok ki bunun...Nasıl çocuklarımız 4o yaşına da gelse bizim için hala çocuk olacak...
İşte bu mantıkla,bizimde kaç yaşında olursak olalım, bir anne sıcaklığına ihtiyaç duymamız kaçınılmaz...Ve bende yürekten inanıyorum annemin koruyucu meleğim olduğuna...Hayattayken de öyleydi,hala öyle!
Amin,nur içinde yatsınlar,çok sağol canım...

*Elçincim öyle işte hayat...Her şey insanlar için...Amin canım..İnşallah gelirim bir gün:)

*ELÇİN'cim amin canım,çok teşekkür ederim güzel sözlerin için...

*Havvanur amin canım,inşallah..

*Hüzün gülü,üzüldüm senin adına,gerçekten çok zor bir hayat olmuş seninki de,yokluklarına alışılmıyor ki canım...Amiiin.

*Tabiat ana,ağlatmak değildi niyetim...Ne seni,ne başkalarını,üzüldüm hüznümü sizede bulaştırdığım için...Ama paylaşmak da iyi gelmiyor değil hani...Yani anlayacağın karışık bir durum?
Güzel duaların için kocaman bir amiiiin diyorum...Sevgiler...

*Lale hn.keşke böyle bir ortak noktada buluşmamış olsaydık,ama kader işte:( Üzüldüm anneniz için...Ne diyeyim,konu,komşu hep birlikte nur içinde yatsınlar.Amin.

*Nuraycım çok sağol canım,güzel dileklerine ve dualarına kocaman bir amin diyorum...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

gecenin bir vakti azıcık rahatlıyım diye ekranı açıp da senin yazdıklarını okuyunca nasıl hüngür hüngür ağlıyorum şimdi.Allah rahmet eylesin,çok zordur eminim annesizlik.ben 33 yaşımda hala her başım sıkıştığında annemi arıyorum sanki her derdime derman olabilirmiş gibi.Allah tüm annelere uzun ömür versin,evlatlarından erken ayırmasın.sevgiler

SMİLENA dedi ki...

banuccum sözlerin bittiği yerdeyim.günlerdir içime biriken huzun gözlaşlarımla birlikte akıp gidiyor şu anda.gerçekten çok büyük bir acı.sana sabır diliyorum.
anneciğin nur içinde yatsın.
çok duygulandım,yani söyleyecek söz bulamıyorum.allah seni tatlı zuzucuklarına bağışlasın.

Handan dedi ki...

Anneler ve babalar her daim çocuklarının yanındadır diye düşünüyorum. Özlemi gideriyor mu? Hayır ama yine de böyle düşünmek insanı rahatlatıyor.

Allah bütün annelere uzun ömürler versin bebekleriyle daha çok vakit geçirebilmeleri için.

Sevgiler.

Flame dedi ki...

Banucum çok güzel anlatmışsın Melek anneni.. Hasret çok zor.. Hele dönülmez bir yola girildiyse.. Allah sabır versin.. Rüyalarda buluşmaya devam edin..

Gamzelianne dedi ki...

Canım diyecek hiç birşey bulamıyorum, öyle içten öyle güzel anlatmışsın ki duygularini, her satırında kendimi buldum..Her satırda biraz daha acıdı içim, ağladım, ağladım...Ama derdime, derdine çare bulamadım..Mekanı cennet olsun anneciğinin, Allah sana , bizlere sabır versin..

Belkıs dedi ki...

:'(

Paşa dedi ki...

diyecek hiç bir sözüm yok inan çok duygulandım ve ağladım...nur içinde yatsın

GeCe dedi ki...

geç görüyorum yazılarını ama hiçbirini kaçırmıyorum hepsini okuyorum tek tek beni de ağlattın ama ümidini kaybetme öbür dnyada herkesin sevdiğine kavuşacağına inanıyorum ben ve şöyle bir ayet var ki sanırım herşeyi kolaylaştıracak, ahirette dünyada ne kadar kaldınız diye sorulduğunda 1 sn şeklinde cevap verecekmişiz çünkü o kadar kısa imiş yani buna göre öbür yaşamın sonsuzluğunun ne kadar uzun ve doyumsuz olacağını tahmin ederiz artık

zuzuların annesi dedi ki...

*Ordan Burdan Hayattan,hay allah kimseyi ağlatmak değildi niyetim:(
Duaların için amin canım...Ah o anneyi aramalar hayattayken de,sonrada çok oluyor... Amiiin canım...

*Smilenacım ben çok üzüldüm sizleri böyle ağlattığım için:(
Tüm dualrına ve dileklerine Amin diyorum canım...

*Handan aynen öyle,çok istediğin zaman hissedebiliyorsun...Sevgiler.

*Sevgili Flame çok sağol,aynen öyle,amin canım inşallah...

*Gamzelianne,beni senden iyi kim anlayabilir di ki?Amin canım...

*Belkıs ve Paşa sağolun ve amin.

*Gece olsun,geç olsun güç olmasın demişler:)Ağlamana üzüldüm,bu değildi niyetim:( Verdiğin örnek için sağol canım...İnşallah öyle olur inşallah...